https://hook.eu2.make.com/p4meaupfb9lvtsij9bvc2sywct4omysn

L10.4 | Zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom
Lekcja tekstowa
description
1 | Ścieżka Rozwoju Pilota: SOLIDNE PODSTAWY (Hobbyści i Amatorzy) Zakres: VLOS, A2
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
2 | Ścieżka Rozwoju: PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI (wykonawcy drobnych zleceń) Zakres VLOS: A2, NSTS-01-02, STS-01
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----

Akumulatory

https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23

zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom

Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu. 

Na przykład: 

Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami. 

Do powszechnie wymienianych należą:

  • mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła, 
  • mogą być źródłem iskier lub ognia,
  • mogą skazić glebę i wodę 
  • mogą wybuchnąć
  • mogą wydzielać toksyczny dym i opary

Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.

Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji. 

Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po

“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.

Bardzo nieprzyjemne uczucie :(

Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania

bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana

i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec

zapalila siebie i calosc.

Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera

gaz i kula ognia.

Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko

recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.

Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)

To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego

akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”

zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html

przykładowe filmy : 

https://www.youtube.coHow to store LiPo battery safely - In depth LiPo fire testsm/watch?v=CnNId0mDnBo

Czego nie należy robić : 

  1. nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
  2. nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
  3. nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
  4. nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
  5. nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
  6. nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
  7. nie należy ładować bez balansera

https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo

Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.

3 | Ścieżka rozwoju: PROFESJONANE OPERACJE (Specjaliści w zawodzie pilot BSP) Zakres VLOS, BVLOS: A2, NSTS-01-02-05-06, STS-01, STS-02
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Lekcja audio

Akumulatory

https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23

zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom

Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu. 

Na przykład: 

Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami. 

Do powszechnie wymienianych należą:

  • mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła, 
  • mogą być źródłem iskier lub ognia,
  • mogą skazić glebę i wodę 
  • mogą wybuchnąć
  • mogą wydzielać toksyczny dym i opary

Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.

Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji. 

Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po

“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.

Bardzo nieprzyjemne uczucie :(

Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania

bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana

i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec

zapalila siebie i calosc.

Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera

gaz i kula ognia.

Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko

recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.

Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)

To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego

akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”

zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html

przykładowe filmy : 

https://www.youtube.coHow to store LiPo battery safely - In depth LiPo fire testsm/watch?v=CnNId0mDnBo

Czego nie należy robić : 

  1. nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
  2. nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
  3. nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
  4. nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
  5. nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
  6. nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
  7. nie należy ładować bez balansera

https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo

Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.

Zadanie

Akumulatory

https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23

zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom

Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu. 

Na przykład: 

Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami. 

Do powszechnie wymienianych należą:

  • mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła, 
  • mogą być źródłem iskier lub ognia,
  • mogą skazić glebę i wodę 
  • mogą wybuchnąć
  • mogą wydzielać toksyczny dym i opary

Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.

Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji. 

Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po

“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.

Bardzo nieprzyjemne uczucie :(

Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania

bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana

i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec

zapalila siebie i calosc.

Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera

gaz i kula ognia.

Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko

recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.

Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)

To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego

akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”

zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html

przykładowe filmy : 

https://www.youtube.coHow to store LiPo battery safely - In depth LiPo fire testsm/watch?v=CnNId0mDnBo

Czego nie należy robić : 

  1. nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
  2. nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
  3. nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
  4. nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
  5. nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
  6. nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
  7. nie należy ładować bez balansera

https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo

Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.

Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.

Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.

życząc wciągającej lektury

i dziękując za dokonany wybór 

PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083

Gerard Szustek
Gerard Szustek

Gerard Szustek: Ekspert ds. Dronów i Innowacji w Lotnictwie Bezzałogowym, założyciel / CEO PilotBSP

Z pasją i profesjonalizmem angażuję się w rozwijanie sektora dronów w Polsce. Jako uznany i wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego instruktor i egzaminator pilotów dronów do 25 kg, mam na swoim koncie ponad 3272 loty i 473 godziny w powietrzu.

Branże i Zastosowania

Ratownictwo: Współpracuję z służbami ratowniczymi, uczestnicząc w ćwiczeniach i akcjach ratowniczych. Szkolę jak wykorzystać drony z sukcesem.

Ochrona Środowiska: Angażuję się w projekty monitorowania stanu środowiska. Uczę pracowników korzystających z dronów jak czynić to efektywnie.

Leśnictwo: Współpracuję z sektorem leśnym w zakresie inwentaryzacji lasu, monitorowania zwierzyny i szacowania szkód. Przygotowuję leśników do bezpiecznego latania dronem w warunkach leśnych.

Media, Streaming: Drony wykorzystuję do transmisji na żywo i produkcji wysokiej jakości materiałów wideo oraz do dostarczania obrazu wideo z miejsc trudno dostępnych. Szkolę operatorów kamer używać drony na potrzeby mediów tradycyjnych i internetowych.

Geodezja i Budownictwo: Wykonuję precyzyjne pomiary, ortofotomapy i chmury punków korzystając z dronów. Szkolę geodetów jak używać drony w praktyce ich zawodu.

Wartość dla Was

DronoWyprawy: Organizuję wyjazdowe warsztaty, gdzie uczestnicy mogą w praktyce rozwijać swoje umiejętności i wiedzę o dronach.

Współpraca: Cenię okazjonalną i stałą współpracę i jestem zawsze otwarty na nowe wyzwania, które mogą przynieść wartość dla branży i społeczności.

Partnerstwa

Moje relacje z branżowymi liderami: AirHUD, AirData, DroneControl i Valo Industries, umożliwiają mi zapewnienie unikalnych korzyści dla moich klientów i partnerów:

- Bezpośredni dostęp do innowacyjnych technologii w dziedzinie lotnictwa bezzałogowego.

- Szkolenia i doradztwo oparte na najnowszych doświadczeniach i wiedzy.

- Możliwość integracji z zaawansowanymi systemami zarządzania operacjami, dokumentacją, flotą i personelem.

- Gwarancja zgodności z aktualnymi przepisami i standardami, dzięki ciągłemu monitorowaniu zmian w regulacjach.

Doświadczenie i Umiejętności

- Wykonałem liczne loty BVLOS na odległość 2 km w różnych warunkach operacyjnych.

- Pomagam w odnalezieniu zaginionych dronów.

- Uczestniczę w targach branżowych i różnych formach edukacji.

- Przeszkoliłem wielu pilotów bezzałogowych statków powietrznych.

- Prowadzę konsultacje dla operatorów bezzałogowych statków powietrznych w zakresie spełniania obowiązków.

L10.4 | Zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom
keyboard_arrow_down
KURS Online Pilota BSP: Teoria do egzaminu - CERTYFIKACJA KOMPETENCJI PILOTA (OPEN | SPEC | INS) Cztery ścieżki rozwoju:
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.