---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Akumulatory
https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23
zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom
Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu.
Na przykład:
- ograniczenia lotniskowe: https://www.ulc.gov.pl/_download/ochrona_i_ulatwienia/poradnik/tabela_8-1.pdf
- ograniczenia w firmach kurierskich https://www.apaczka.pl/wp-content/uploads/2020/01/Pakowanie_baterii.pdf
Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami.
Do powszechnie wymienianych należą:
- mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła,
- mogą być źródłem iskier lub ognia,
- mogą skazić glebę i wodę
- mogą wybuchnąć
- mogą wydzielać toksyczny dym i opary
Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.
Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji.
Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po
“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.
Bardzo nieprzyjemne uczucie :(
Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania
bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana
i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec
zapalila siebie i calosc.
Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera
gaz i kula ognia.
Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko
recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.
Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)
To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego
akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”
zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html
przykładowe filmy :
Czego nie należy robić :
- nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
- nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
- nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
- nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
- nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
- nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
- nie należy ładować bez balansera
https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo
Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Akumulatory
https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23
zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom
Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu.
Na przykład:
- ograniczenia lotniskowe: https://www.ulc.gov.pl/_download/ochrona_i_ulatwienia/poradnik/tabela_8-1.pdf
- ograniczenia w firmach kurierskich https://www.apaczka.pl/wp-content/uploads/2020/01/Pakowanie_baterii.pdf
Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami.
Do powszechnie wymienianych należą:
- mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła,
- mogą być źródłem iskier lub ognia,
- mogą skazić glebę i wodę
- mogą wybuchnąć
- mogą wydzielać toksyczny dym i opary
Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.
Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji.
Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po
“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.
Bardzo nieprzyjemne uczucie :(
Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania
bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana
i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec
zapalila siebie i calosc.
Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera
gaz i kula ognia.
Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko
recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.
Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)
To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego
akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”
zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html
przykładowe filmy :
Czego nie należy robić :
- nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
- nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
- nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
- nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
- nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
- nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
- nie należy ładować bez balansera
https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo
Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.
Akumulatory
https://akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23
zapobieganie potencjalnym niebezpiecznym warunkom
Ponieważ baterie są zaliczone do materiałów niebezpiecznych, powszechnie możemy spotkać ograniczenia i zalecenia w ich transportowaniu.
Na przykład:
- ograniczenia lotniskowe: https://www.ulc.gov.pl/_download/ochrona_i_ulatwienia/poradnik/tabela_8-1.pdf
- ograniczenia w firmach kurierskich https://www.apaczka.pl/wp-content/uploads/2020/01/Pakowanie_baterii.pdf
Potencjalne niebezpieczeństwa związane z bateriami.
Do powszechnie wymienianych należą:
- mogą być źródłem niebezpiecznego ciepła,
- mogą być źródłem iskier lub ognia,
- mogą skazić glebę i wodę
- mogą wybuchnąć
- mogą wydzielać toksyczny dym i opary
Transport baterii wymaga specjalnego ich zabezpieczenia, aby zapakowano odpowiedni sposób, przede wszystkim izolując baterie od siebie np. w osobnych woreczkach, lub pojemnikach, tak by nie stykały się ze sobą przypadkowo elementami mogącymi spowodować zwarcie.
Na czas transportu muszą być wyłączone, nie mogą być w stanie uśpienia lub hibernacji.
Opis z internetu sytuacji, gdy wybuchł akumulator Li-Po
“Mialem przyjemnosc trzymac w rekach plonacy akumulator 3S 1Ah.
Bardzo nieprzyjemne uczucie :(
Akumulator zapalil sie podczas ladowania wskutek ladowania
bez balabcera. Jedna a cel musiala zostac przeladowana
i najpierw spuchla, potem strzelila gazem a na koniec
zapalila siebie i calosc.
Sytuacja w zasadzie nie do opanowania - gryzacy jak cholera
gaz i kula ognia.
Opanowalem jako tako odbierajac energie zamoczonym szybko
recznikiem - przykrylem nim akumulator i wynioslem na pole.
Tam jeszcze chwile strzelal dymem i bluzgami ;)
To bylo tylko 12V i 1Ah - nie chcialbym byc w poblizu wiekszego
akumulatora LiPo ktory wpadl na pomysl zeby sie zapalic…”
zródło; https://news.elektroda.pl/akumulator-li-polymer-zagrozenia-t475288.html
przykładowe filmy :
Czego nie należy robić :
- nie należy ładować nieoryginalnymi, tanimi ładowarkami
- nie należy wyrzucać do śmieci naładowanych baterii
- nie należy używać spuchniętych baterie, szczególnie już znacznie spuchniętych
- nie należy przechowywać w pełni naładowanych baterii
- nie należy przechowywać zbyt mało naładowanych, z napięciem zbyt niskim
- nie należy ładować baterii w łatwopalnym otoczeniu
- nie należy ładować bez balansera
https://www.youtube.com/watch?v=JrlLe6PRhyo
Dobra rada, aby nie posiadać tylko jednej baterii. Gdy posiadamy tylko jedną baterię, to po jej rozładowaniu, gdy chcemy nadal kontynuować loty, decydujemy się szybko podłączyć ją do ładowania. To jest szkodliwe dla baterii, gdy rozgrzaną ładujemy - po prostu rozgrzewa się wówczas jeszcze bardziej. NA ostygnięcie wewnątrz potrzebuje ona sporo czasu. Dobrze jest mieć po prostu kolejną, na której będziemy kontynuować lot.
Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.
Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.
Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.
życząc wciągającej lektury
i dziękując za dokonany wybór
PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083