---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi
aktualizacja Fail Safe
Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).
W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.
aktualizacja RTH
W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.
ustawienie pilota bsp przy starcie
Wybierając miejsce startu należy starać się:
- unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
- unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
- wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
- wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp
ustawienie drona przy starcie
Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.
Przelot do głównego miejsca operacji
Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi
aktualizacja Fail Safe
Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).
W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.
aktualizacja RTH
W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.
ustawienie pilota bsp przy starcie
Wybierając miejsce startu należy starać się:
- unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
- unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
- wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
- wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp
ustawienie drona przy starcie
Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.
Przelot do głównego miejsca operacji
Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.
Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi
aktualizacja Fail Safe
Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).
W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.
aktualizacja RTH
W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.
ustawienie pilota bsp przy starcie
Wybierając miejsce startu należy starać się:
- unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
- unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
- wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
- wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp
ustawienie drona przy starcie
Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.
Przelot do głównego miejsca operacji
Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.
Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.
Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.
Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.
życząc wciągającej lektury
i dziękując za dokonany wybór
PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083