https://hook.eu2.make.com/p4meaupfb9lvtsij9bvc2sywct4omysn

L7.3 | Dobre praktyki
Lekcja tekstowa
description
1 | Ścieżka Rozwoju Pilota: SOLIDNE PODSTAWY (Hobbyści i Amatorzy) Zakres: VLOS, A2
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
2 | Ścieżka Rozwoju: PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI (wykonawcy drobnych zleceń) Zakres VLOS: A2, NSTS-01-02, STS-01
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----

Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi

aktualizacja Fail Safe

Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).

W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.

aktualizacja RTH

W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.

ustawienie pilota bsp przy starcie

Wybierając miejsce startu należy starać się:

  • unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
  • unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
  • wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
  • wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp

ustawienie drona przy starcie

Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.

Przelot do głównego miejsca operacji

Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.

3 | Ścieżka rozwoju: PROFESJONANE OPERACJE (Specjaliści w zawodzie pilot BSP) Zakres VLOS, BVLOS: A2, NSTS-01-02-05-06, STS-01, STS-02
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Lekcja audio

Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi

aktualizacja Fail Safe

Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).

W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.

aktualizacja RTH

W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.

ustawienie pilota bsp przy starcie

Wybierając miejsce startu należy starać się:

  • unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
  • unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
  • wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
  • wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp

ustawienie drona przy starcie

Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.

Przelot do głównego miejsca operacji

Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.

Zadanie

Dobre praktyki sterowania bezzałogowymi statkami powietrznymi

aktualizacja Fail Safe

Jest to tryb awaryjny mówiący co zrobi dron w przypadku utraty połączenia z aparaturą sterującą. Należy ustawić tę procedurę przed startem, aby przyniosła efekt w ewentualnej sytuacji awaryjnej podczas lotu. Zazwyczaj mamy możliwość ustawienia trzech możliwych procedur jakie mają zostać wykonane automatycznie przez oprogramowanie pokładowe: zawis (hover), land (lądowanie), Return To Home (powrót do domu).

W każdym nowym miejscu startu należy zastanowić się, czy zaktualizować procedurę Fail Safe uwzględniając warunki terenowe nowej lokalizacji. W różnych okolicznościach i przy różnych warunkach operacyjnych sensowne mogą być inne ustawienia tej procedury.

aktualizacja RTH

W każdym nowym miejscu startu należy rozważyć zmianę i dopasowanie ustawień RTH do lokalnych warunków operacyjnych, uwzględniając, obecność przeszkód terenowych i ukształtowania terenu. Nie należy ustawiać jednej i tej samej wysokości powrotu drona w procedurze RTH. Jest to nieracjonalne działanie i nieefektywne ustawienie. Należy pamiętać, że każdy lot drona w górę a następnie w dół to dodatkowe zużycie zapasu prądu w baterii. Dodatkowo wraz z nabieraniem wysokości spodziewać możemy się silniejszego wiatru, a to może powodować kolejne przyspieszenie zużycia potrzebnej na powrót energii.

ustawienie pilota bsp przy starcie

Wybierając miejsce startu należy starać się:

  • unikać startowania dronem pod wiatr, ewentualne problemy mogą spowodować, że dron będzie spychany w stronę pilota
  • unikać startowania będą tak zorientowanym, że będzie nas oślepiać słońce
  • wybrać miejsce w środku obszaru naszych lotów, tak, aby zmniejszać odległości w których będzie wykonywany lot
  • wybrać miejsce, w którym nie będą występowały interferencje fal radiowych, ani negatywne oddziaływania na kompas w bsp

ustawienie drona przy starcie

Drona należy ustawić tyłem do pilota, aby ewentualny ruch bezwarunkowy, który może zostać spowodowany nagłym przemieszczeniem się drona po starcie w kierunku pilota był zgodny z kierunkiem jaki chce nadać pilot.

Przelot do głównego miejsca operacji

Przelot do miejsca, w którym będzie realizowany główny etap misji starać się wykonać bez zmiany orientacji drona po starcie. Dzięki temu pilot ma lepszą kontrolę w tym etapie nad orientacją drona w przestrzeni. Szybciej i trafniej wykona odpowiedni manewr w sytuacji awaryjnej.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.

Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.

Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.

życząc wciągającej lektury

i dziękując za dokonany wybór 

PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083

Gerard Szustek
Gerard Szustek

Gerard Szustek: Ekspert ds. Dronów i Innowacji w Lotnictwie Bezzałogowym, założyciel / CEO PilotBSP

Z pasją i profesjonalizmem angażuję się w rozwijanie sektora dronów w Polsce. Jako uznany i wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego instruktor i egzaminator pilotów dronów do 25 kg, mam na swoim koncie ponad 3272 loty i 473 godziny w powietrzu.

Branże i Zastosowania

Ratownictwo: Współpracuję z służbami ratowniczymi, uczestnicząc w ćwiczeniach i akcjach ratowniczych. Szkolę jak wykorzystać drony z sukcesem.

Ochrona Środowiska: Angażuję się w projekty monitorowania stanu środowiska. Uczę pracowników korzystających z dronów jak czynić to efektywnie.

Leśnictwo: Współpracuję z sektorem leśnym w zakresie inwentaryzacji lasu, monitorowania zwierzyny i szacowania szkód. Przygotowuję leśników do bezpiecznego latania dronem w warunkach leśnych.

Media, Streaming: Drony wykorzystuję do transmisji na żywo i produkcji wysokiej jakości materiałów wideo oraz do dostarczania obrazu wideo z miejsc trudno dostępnych. Szkolę operatorów kamer używać drony na potrzeby mediów tradycyjnych i internetowych.

Geodezja i Budownictwo: Wykonuję precyzyjne pomiary, ortofotomapy i chmury punków korzystając z dronów. Szkolę geodetów jak używać drony w praktyce ich zawodu.

Wartość dla Was

DronoWyprawy: Organizuję wyjazdowe warsztaty, gdzie uczestnicy mogą w praktyce rozwijać swoje umiejętności i wiedzę o dronach.

Współpraca: Cenię okazjonalną i stałą współpracę i jestem zawsze otwarty na nowe wyzwania, które mogą przynieść wartość dla branży i społeczności.

Partnerstwa

Moje relacje z branżowymi liderami: AirHUD, AirData, DroneControl i Valo Industries, umożliwiają mi zapewnienie unikalnych korzyści dla moich klientów i partnerów:

- Bezpośredni dostęp do innowacyjnych technologii w dziedzinie lotnictwa bezzałogowego.

- Szkolenia i doradztwo oparte na najnowszych doświadczeniach i wiedzy.

- Możliwość integracji z zaawansowanymi systemami zarządzania operacjami, dokumentacją, flotą i personelem.

- Gwarancja zgodności z aktualnymi przepisami i standardami, dzięki ciągłemu monitorowaniu zmian w regulacjach.

Doświadczenie i Umiejętności

- Wykonałem liczne loty BVLOS na odległość 2 km w różnych warunkach operacyjnych.

- Pomagam w odnalezieniu zaginionych dronów.

- Uczestniczę w targach branżowych i różnych formach edukacji.

- Przeszkoliłem wielu pilotów bezzałogowych statków powietrznych.

- Prowadzę konsultacje dla operatorów bezzałogowych statków powietrznych w zakresie spełniania obowiązków.

L7.3 | Dobre praktyki
keyboard_arrow_down
KURS Online Pilota BSP: Teoria do egzaminu - CERTYFIKACJA KOMPETENCJI PILOTA (OPEN | SPEC | INS) Cztery ścieżki rozwoju:
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.