https://hook.eu2.make.com/p4meaupfb9lvtsij9bvc2sywct4omysn

L6.2 : Przed lotem - identyfikacja miejsc, którym zagraża lot BSP
Lekcja tekstowa
description
1 | Ścieżka Rozwoju Pilota: SOLIDNE PODSTAWY (Hobbyści i Amatorzy) Zakres: VLOS, A2
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
2 | Ścieżka Rozwoju: PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI (wykonawcy drobnych zleceń) Zakres VLOS: A2, NSTS-01-02, STS-01
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----

Przed lotem - identyfikacja miejsc, dla których lot BSP może być zagrożeniem

Potencjalna obecność osób postronnych

  • znajdujących się na obszarze planowanej operacji 
  • osób potencjalnie mogących znaleźć się w obszarze operacji bsp np. mogących przechodzić, przejechać pojazdem, wyjść ze znajdującego się w tym obszarze budynku itd.

Ludzie i ruch uliczny: Drony latające w pobliżu skupisk ludzkich lub nad drogami mogą stanowić ryzyko dla bezpieczeństwa zarówno operatorów dronów, jak i osób postronnych. Należy zachować ostrożność, aby unikać lotów nad ludźmi i ruchliwymi ulicami.


Miejsca zamknięte i chronione na podstawie innych przepisów

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne:

Ustawa wymienia tereny zamkniętetereny o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych;

USTAWA z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia

Są miejsca na terenie kraju, które chronione są na podstawie przepisów Ustawy o ochronie osób i mienia, w art. 5. Miejsca te mogą być chronione przez specjalne uzbrojone formacje i zabezpieczone technicznie oraz może obowiązywać nad nimi zakaz lotów bsp.

Wykaz chronionych miejsc i obiektów prowadzą Wojewodowie dla swojego województwa. Wykaz ten ma charakter poufny.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19971140740/U/D19970740Lj.pdf

USTAWA z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe

obiekty jądrowe – elektrownia jądrowa, reaktor badawczy, zakład wzbogacania izotopowego, zakład wytwarzania paliwa jądrowego, zakład przerobu wypalonego paliwa jądrowego, przechowalnik wypalonego paliwa jądrowego, a także bezpośrednio związany z którymkolwiek z tych obiektów i znajdujący się na jego terenie obiekt służący do przechowywania odpadów promieniotwórczych;

infrastruktura krytyczna

Infrastruktura krytyczna obejmuje systemy:

  • zaopatrzenia w energię, surowce energetyczne i paliwa,
  • łączności,
  • sieci teleinformatycznych,
  • finansowe,
  • zaopatrzenia w żywność, (silosy)
  • zaopatrzenia w wodę, (wieże ciśnień, ujęcia wody)
  • ochrony zdrowia, 
  • transportowe,
  • ratownicze, 
  • zapewniające ciągłość działania administracji publicznej,
  • produkcji, składowania, przechowywania i stosowania substancji chemicznych i promieniotwórczych, w tym rurociągi substancji niebezpiecznych.

inne zagrożenia w tym takie które mogą utrudnić wykonanie lotu

Zwierzęta: Ptaki i inne większe zwierzęta mogą stanowić ryzyko kolizji. Szczególnie ptaki często wlatują w ścieżki lotu dronów, co może prowadzić do uszkodzeń lub utraty kontroli nad urządzeniem.

Zagęszczenie przestrzeni powietrznej: W obszarach o wysokiej aktywności lotniczej, takich jak okolice lotnisk, istnieje zwiększone ryzyko interakcji z załogowymi statkami powietrznymi. W Polsce, jak i w wielu innych krajach, drony nie mogą latać w określonych strefach bez specjalnego zezwolenia.

3 | Ścieżka rozwoju: PROFESJONANE OPERACJE (Specjaliści w zawodzie pilot BSP) Zakres VLOS, BVLOS: A2, NSTS-01-02-05-06, STS-01, STS-02
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Lekcja audio

Przed lotem - identyfikacja miejsc, dla których lot BSP może być zagrożeniem

Potencjalna obecność osób postronnych

  • znajdujących się na obszarze planowanej operacji 
  • osób potencjalnie mogących znaleźć się w obszarze operacji bsp np. mogących przechodzić, przejechać pojazdem, wyjść ze znajdującego się w tym obszarze budynku itd.

Ludzie i ruch uliczny: Drony latające w pobliżu skupisk ludzkich lub nad drogami mogą stanowić ryzyko dla bezpieczeństwa zarówno operatorów dronów, jak i osób postronnych. Należy zachować ostrożność, aby unikać lotów nad ludźmi i ruchliwymi ulicami.


Miejsca zamknięte i chronione na podstawie innych przepisów

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne:

Ustawa wymienia tereny zamkniętetereny o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych;

USTAWA z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia

Są miejsca na terenie kraju, które chronione są na podstawie przepisów Ustawy o ochronie osób i mienia, w art. 5. Miejsca te mogą być chronione przez specjalne uzbrojone formacje i zabezpieczone technicznie oraz może obowiązywać nad nimi zakaz lotów bsp.

Wykaz chronionych miejsc i obiektów prowadzą Wojewodowie dla swojego województwa. Wykaz ten ma charakter poufny.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19971140740/U/D19970740Lj.pdf

USTAWA z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe

obiekty jądrowe – elektrownia jądrowa, reaktor badawczy, zakład wzbogacania izotopowego, zakład wytwarzania paliwa jądrowego, zakład przerobu wypalonego paliwa jądrowego, przechowalnik wypalonego paliwa jądrowego, a także bezpośrednio związany z którymkolwiek z tych obiektów i znajdujący się na jego terenie obiekt służący do przechowywania odpadów promieniotwórczych;

infrastruktura krytyczna

Infrastruktura krytyczna obejmuje systemy:

  • zaopatrzenia w energię, surowce energetyczne i paliwa,
  • łączności,
  • sieci teleinformatycznych,
  • finansowe,
  • zaopatrzenia w żywność, (silosy)
  • zaopatrzenia w wodę, (wieże ciśnień, ujęcia wody)
  • ochrony zdrowia, 
  • transportowe,
  • ratownicze, 
  • zapewniające ciągłość działania administracji publicznej,
  • produkcji, składowania, przechowywania i stosowania substancji chemicznych i promieniotwórczych, w tym rurociągi substancji niebezpiecznych.

inne zagrożenia w tym takie które mogą utrudnić wykonanie lotu

Zwierzęta: Ptaki i inne większe zwierzęta mogą stanowić ryzyko kolizji. Szczególnie ptaki często wlatują w ścieżki lotu dronów, co może prowadzić do uszkodzeń lub utraty kontroli nad urządzeniem.

Zagęszczenie przestrzeni powietrznej: W obszarach o wysokiej aktywności lotniczej, takich jak okolice lotnisk, istnieje zwiększone ryzyko interakcji z załogowymi statkami powietrznymi. W Polsce, jak i w wielu innych krajach, drony nie mogą latać w określonych strefach bez specjalnego zezwolenia.

Zadanie

Przed lotem - identyfikacja miejsc, dla których lot BSP może być zagrożeniem

Potencjalna obecność osób postronnych

  • znajdujących się na obszarze planowanej operacji 
  • osób potencjalnie mogących znaleźć się w obszarze operacji bsp np. mogących przechodzić, przejechać pojazdem, wyjść ze znajdującego się w tym obszarze budynku itd.

Ludzie i ruch uliczny: Drony latające w pobliżu skupisk ludzkich lub nad drogami mogą stanowić ryzyko dla bezpieczeństwa zarówno operatorów dronów, jak i osób postronnych. Należy zachować ostrożność, aby unikać lotów nad ludźmi i ruchliwymi ulicami.


Miejsca zamknięte i chronione na podstawie innych przepisów

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne:

Ustawa wymienia tereny zamkniętetereny o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych;

USTAWA z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia

Są miejsca na terenie kraju, które chronione są na podstawie przepisów Ustawy o ochronie osób i mienia, w art. 5. Miejsca te mogą być chronione przez specjalne uzbrojone formacje i zabezpieczone technicznie oraz może obowiązywać nad nimi zakaz lotów bsp.

Wykaz chronionych miejsc i obiektów prowadzą Wojewodowie dla swojego województwa. Wykaz ten ma charakter poufny.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19971140740/U/D19970740Lj.pdf

USTAWA z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe

obiekty jądrowe – elektrownia jądrowa, reaktor badawczy, zakład wzbogacania izotopowego, zakład wytwarzania paliwa jądrowego, zakład przerobu wypalonego paliwa jądrowego, przechowalnik wypalonego paliwa jądrowego, a także bezpośrednio związany z którymkolwiek z tych obiektów i znajdujący się na jego terenie obiekt służący do przechowywania odpadów promieniotwórczych;

infrastruktura krytyczna

Infrastruktura krytyczna obejmuje systemy:

  • zaopatrzenia w energię, surowce energetyczne i paliwa,
  • łączności,
  • sieci teleinformatycznych,
  • finansowe,
  • zaopatrzenia w żywność, (silosy)
  • zaopatrzenia w wodę, (wieże ciśnień, ujęcia wody)
  • ochrony zdrowia, 
  • transportowe,
  • ratownicze, 
  • zapewniające ciągłość działania administracji publicznej,
  • produkcji, składowania, przechowywania i stosowania substancji chemicznych i promieniotwórczych, w tym rurociągi substancji niebezpiecznych.

inne zagrożenia w tym takie które mogą utrudnić wykonanie lotu

Zwierzęta: Ptaki i inne większe zwierzęta mogą stanowić ryzyko kolizji. Szczególnie ptaki często wlatują w ścieżki lotu dronów, co może prowadzić do uszkodzeń lub utraty kontroli nad urządzeniem.

Zagęszczenie przestrzeni powietrznej: W obszarach o wysokiej aktywności lotniczej, takich jak okolice lotnisk, istnieje zwiększone ryzyko interakcji z załogowymi statkami powietrznymi. W Polsce, jak i w wielu innych krajach, drony nie mogą latać w określonych strefach bez specjalnego zezwolenia.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.

Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.

Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.

życząc wciągającej lektury

i dziękując za dokonany wybór 

PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083

Gerard Szustek
Gerard Szustek

Gerard Szustek: Ekspert ds. Dronów i Innowacji w Lotnictwie Bezzałogowym, założyciel / CEO PilotBSP

Z pasją i profesjonalizmem angażuję się w rozwijanie sektora dronów w Polsce. Jako uznany i wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego instruktor i egzaminator pilotów dronów do 25 kg, mam na swoim koncie ponad 3272 loty i 473 godziny w powietrzu.

Branże i Zastosowania

Ratownictwo: Współpracuję z służbami ratowniczymi, uczestnicząc w ćwiczeniach i akcjach ratowniczych. Szkolę jak wykorzystać drony z sukcesem.

Ochrona Środowiska: Angażuję się w projekty monitorowania stanu środowiska. Uczę pracowników korzystających z dronów jak czynić to efektywnie.

Leśnictwo: Współpracuję z sektorem leśnym w zakresie inwentaryzacji lasu, monitorowania zwierzyny i szacowania szkód. Przygotowuję leśników do bezpiecznego latania dronem w warunkach leśnych.

Media, Streaming: Drony wykorzystuję do transmisji na żywo i produkcji wysokiej jakości materiałów wideo oraz do dostarczania obrazu wideo z miejsc trudno dostępnych. Szkolę operatorów kamer używać drony na potrzeby mediów tradycyjnych i internetowych.

Geodezja i Budownictwo: Wykonuję precyzyjne pomiary, ortofotomapy i chmury punków korzystając z dronów. Szkolę geodetów jak używać drony w praktyce ich zawodu.

Wartość dla Was

DronoWyprawy: Organizuję wyjazdowe warsztaty, gdzie uczestnicy mogą w praktyce rozwijać swoje umiejętności i wiedzę o dronach.

Współpraca: Cenię okazjonalną i stałą współpracę i jestem zawsze otwarty na nowe wyzwania, które mogą przynieść wartość dla branży i społeczności.

Partnerstwa

Moje relacje z branżowymi liderami: AirHUD, AirData, DroneControl i Valo Industries, umożliwiają mi zapewnienie unikalnych korzyści dla moich klientów i partnerów:

- Bezpośredni dostęp do innowacyjnych technologii w dziedzinie lotnictwa bezzałogowego.

- Szkolenia i doradztwo oparte na najnowszych doświadczeniach i wiedzy.

- Możliwość integracji z zaawansowanymi systemami zarządzania operacjami, dokumentacją, flotą i personelem.

- Gwarancja zgodności z aktualnymi przepisami i standardami, dzięki ciągłemu monitorowaniu zmian w regulacjach.

Doświadczenie i Umiejętności

- Wykonałem liczne loty BVLOS na odległość 2 km w różnych warunkach operacyjnych.

- Pomagam w odnalezieniu zaginionych dronów.

- Uczestniczę w targach branżowych i różnych formach edukacji.

- Przeszkoliłem wielu pilotów bezzałogowych statków powietrznych.

- Prowadzę konsultacje dla operatorów bezzałogowych statków powietrznych w zakresie spełniania obowiązków.

L6.2 : Przed lotem - identyfikacja miejsc, którym zagraża lot BSP
keyboard_arrow_down
KURS Online Pilota BSP: Teoria do egzaminu - CERTYFIKACJA KOMPETENCJI PILOTA (OPEN | SPEC | INS) Cztery ścieżki rozwoju:
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.