---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Brak zdolności do wykonywania zadań
Znaczenie dla pilota bsp
Dla pilotów BSP, szereg czynników oddziałujących na jego stan psycho-fizyczny będzie przekładając się negatywnie na:
- jakość obserwowania przestrzeni powietrznej
- jakość obserwowania obszaru na ziemi
- ocenę wystąpienia sytuacja niebezpiecznej
- szybkość reakcji
- na adekwatność podejmowanych decyzji w locie
- na umiejętność kontrolowania parametrów lotu
- na precyzyjność manewrów
- na ocenę odległości od przeszkód i ludzi
Środki psychoaktywne
Jako środki psychoaktywne należy traktować wszystkie środki chemiczne, które po dostaniu się do organizmu mogą wpływać na centralny układ nerwowy i spowodować zmiany psychiczne lub fizyczne, zaburzające procesy myślenia i koordynacji.
Do środków tych zaliczają się:
alkohol, narkotyki, leki i chemia, która wnika przez skórę lub wdychanie.
Zmiany psychiczne
Wśród najczęstszych zmian psychicznych jakie mogą być wywołane przez te środki wymienia się:
- zaburzenia pamięci
- zaburzenia nastroju
- omamy
- zmieniona percepcja (odbiór) rzeczywistości
- nerwica
- depresja
- stany lękowe
- nadmierna pewność siebie
- zwiększona skłonność do ryzykownych działań
Zmiany fizyczne
Natomiast wśród zmian fizycznych są to:
- wzrost ciśnienia tętniczego
- pobudzenie, nerwowość
- przyspieszone tętno
- ospałość, powolność
- skurcze, ograniczające ruch
- wysypki, drażniące skórę
Niewątpliwie może to mieć znaczenie na bezpieczeństwo planowania i realizacji misji lotniczej, dlatego należy rozważyć i podjąć świadomą decyzję.
Latanie pod wpływem alkoholu jest karane na podstawie Kodeksu Karnego.
Tak samo sprawa się ma w przypadku innych środków odurzających.
Choroby i urazy fizyczne
Nie tylko środki psychoaktywne obniżają poziom bezpieczeństwa podczas przygotowań do lotu i samych lotów. Trzeba zwrócić uwagę na to, że podobne skutki mogą być spowodowane urazami ciała lub chorobą, np. ból i brak pełnej sprawności np. dłoni, palców lub innych części ciała również może dekoncentrować i zmniejszać naszą efektywność w myśleniu i manewrowaniu. W przypadku chorób, czy nawet stanów podgorączkowych sprawy mają się analogicznie do urazów i też są czynnikiem negatywnym na działania pilota.
Zmęczenie
Nie należy pomijać również zmęczenia, które wraz z narastaniem znacznie obniża naszą precyzję manewrowania i obniża skłonność do podejmowania działań redukujących ryzyka. Zmęczenie powoduje, że pilot ma skłonność do działania i lotu “na skróty” bez poszanowania zasady minimalizacji ryzyka.
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Brak zdolności do wykonywania zadań
Znaczenie dla pilota bsp
Dla pilotów BSP, szereg czynników oddziałujących na jego stan psycho-fizyczny będzie przekładając się negatywnie na:
- jakość obserwowania przestrzeni powietrznej
- jakość obserwowania obszaru na ziemi
- ocenę wystąpienia sytuacja niebezpiecznej
- szybkość reakcji
- na adekwatność podejmowanych decyzji w locie
- na umiejętność kontrolowania parametrów lotu
- na precyzyjność manewrów
- na ocenę odległości od przeszkód i ludzi
Środki psychoaktywne
Jako środki psychoaktywne należy traktować wszystkie środki chemiczne, które po dostaniu się do organizmu mogą wpływać na centralny układ nerwowy i spowodować zmiany psychiczne lub fizyczne, zaburzające procesy myślenia i koordynacji.
Do środków tych zaliczają się:
alkohol, narkotyki, leki i chemia, która wnika przez skórę lub wdychanie.
Zmiany psychiczne
Wśród najczęstszych zmian psychicznych jakie mogą być wywołane przez te środki wymienia się:
- zaburzenia pamięci
- zaburzenia nastroju
- omamy
- zmieniona percepcja (odbiór) rzeczywistości
- nerwica
- depresja
- stany lękowe
- nadmierna pewność siebie
- zwiększona skłonność do ryzykownych działań
Zmiany fizyczne
Natomiast wśród zmian fizycznych są to:
- wzrost ciśnienia tętniczego
- pobudzenie, nerwowość
- przyspieszone tętno
- ospałość, powolność
- skurcze, ograniczające ruch
- wysypki, drażniące skórę
Niewątpliwie może to mieć znaczenie na bezpieczeństwo planowania i realizacji misji lotniczej, dlatego należy rozważyć i podjąć świadomą decyzję.
Latanie pod wpływem alkoholu jest karane na podstawie Kodeksu Karnego.
Tak samo sprawa się ma w przypadku innych środków odurzających.
Choroby i urazy fizyczne
Nie tylko środki psychoaktywne obniżają poziom bezpieczeństwa podczas przygotowań do lotu i samych lotów. Trzeba zwrócić uwagę na to, że podobne skutki mogą być spowodowane urazami ciała lub chorobą, np. ból i brak pełnej sprawności np. dłoni, palców lub innych części ciała również może dekoncentrować i zmniejszać naszą efektywność w myśleniu i manewrowaniu. W przypadku chorób, czy nawet stanów podgorączkowych sprawy mają się analogicznie do urazów i też są czynnikiem negatywnym na działania pilota.
Zmęczenie
Nie należy pomijać również zmęczenia, które wraz z narastaniem znacznie obniża naszą precyzję manewrowania i obniża skłonność do podejmowania działań redukujących ryzyka. Zmęczenie powoduje, że pilot ma skłonność do działania i lotu “na skróty” bez poszanowania zasady minimalizacji ryzyka.
Brak zdolności do wykonywania zadań
Znaczenie dla pilota bsp
Dla pilotów BSP, szereg czynników oddziałujących na jego stan psycho-fizyczny będzie przekładając się negatywnie na:
- jakość obserwowania przestrzeni powietrznej
- jakość obserwowania obszaru na ziemi
- ocenę wystąpienia sytuacja niebezpiecznej
- szybkość reakcji
- na adekwatność podejmowanych decyzji w locie
- na umiejętność kontrolowania parametrów lotu
- na precyzyjność manewrów
- na ocenę odległości od przeszkód i ludzi
Środki psychoaktywne
Jako środki psychoaktywne należy traktować wszystkie środki chemiczne, które po dostaniu się do organizmu mogą wpływać na centralny układ nerwowy i spowodować zmiany psychiczne lub fizyczne, zaburzające procesy myślenia i koordynacji.
Do środków tych zaliczają się:
alkohol, narkotyki, leki i chemia, która wnika przez skórę lub wdychanie.
Zmiany psychiczne
Wśród najczęstszych zmian psychicznych jakie mogą być wywołane przez te środki wymienia się:
- zaburzenia pamięci
- zaburzenia nastroju
- omamy
- zmieniona percepcja (odbiór) rzeczywistości
- nerwica
- depresja
- stany lękowe
- nadmierna pewność siebie
- zwiększona skłonność do ryzykownych działań
Zmiany fizyczne
Natomiast wśród zmian fizycznych są to:
- wzrost ciśnienia tętniczego
- pobudzenie, nerwowość
- przyspieszone tętno
- ospałość, powolność
- skurcze, ograniczające ruch
- wysypki, drażniące skórę
Niewątpliwie może to mieć znaczenie na bezpieczeństwo planowania i realizacji misji lotniczej, dlatego należy rozważyć i podjąć świadomą decyzję.
Latanie pod wpływem alkoholu jest karane na podstawie Kodeksu Karnego.
Tak samo sprawa się ma w przypadku innych środków odurzających.
Choroby i urazy fizyczne
Nie tylko środki psychoaktywne obniżają poziom bezpieczeństwa podczas przygotowań do lotu i samych lotów. Trzeba zwrócić uwagę na to, że podobne skutki mogą być spowodowane urazami ciała lub chorobą, np. ból i brak pełnej sprawności np. dłoni, palców lub innych części ciała również może dekoncentrować i zmniejszać naszą efektywność w myśleniu i manewrowaniu. W przypadku chorób, czy nawet stanów podgorączkowych sprawy mają się analogicznie do urazów i też są czynnikiem negatywnym na działania pilota.
Zmęczenie
Nie należy pomijać również zmęczenia, które wraz z narastaniem znacznie obniża naszą precyzję manewrowania i obniża skłonność do podejmowania działań redukujących ryzyka. Zmęczenie powoduje, że pilot ma skłonność do działania i lotu “na skróty” bez poszanowania zasady minimalizacji ryzyka.
Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.
Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.
Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.
życząc wciągającej lektury
i dziękując za dokonany wybór
PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083