---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Po locie
zabezpieczenie sprzętu
Wyłączamy drona, a następnie aparaturę sterującą. Baterię możemy wyjąć z drona, aby szybciej ostygła.
kontrola SBSP
Sprawdzamy stan użytego w misji bsp, czy nie uległ uszkodzeniom, sprawdzamy temperaturę baterii i silniczków, czy nie ma luzów na śmigłach.
Konserwacja
Poddajemy bezzałogowy statek powietrzny konserwacji, wymieniamy uszkodzone śmigła, czyścimy korpus, śmigła, czujniki, nóżki.
Ocena kondycji pilota i personelu wspomagającego
Po zakończonym locie dronem należy ocenić stan kondycji osoby pilotującej, należy zwrócić uwagę jak konkretna misja wpływa na poziom stresu, zmęczenie, błędnik.
Odprawa
Ważnym aspektem rozwoju i nabierania doświadczenia jest odprawa, rozmowa z zaangażowanym personelem w misję o tym jak ona przebiegała. Jakie miała kluczowe momenty, co można poprawić, jak zmienić procedury, jakie niebezpieczne sytuacji zaistniały w czasie misji.
Jeżeli doszło do wypadku, incydentu lub zdarzenia lotniczego to po locie należy to zgłosić do PKBWL.
---- jeśli masz wykupioną tę ścieżkę rozwoju, ale nie widzisz treści poniżej zadzwoń: 579 855 940 ----
Po locie
zabezpieczenie sprzętu
Wyłączamy drona, a następnie aparaturę sterującą. Baterię możemy wyjąć z drona, aby szybciej ostygła.
kontrola SBSP
Sprawdzamy stan użytego w misji bsp, czy nie uległ uszkodzeniom, sprawdzamy temperaturę baterii i silniczków, czy nie ma luzów na śmigłach.
Konserwacja
Poddajemy bezzałogowy statek powietrzny konserwacji, wymieniamy uszkodzone śmigła, czyścimy korpus, śmigła, czujniki, nóżki.
Ocena kondycji pilota i personelu wspomagającego
Po zakończonym locie dronem należy ocenić stan kondycji osoby pilotującej, należy zwrócić uwagę jak konkretna misja wpływa na poziom stresu, zmęczenie, błędnik.
Odprawa
Ważnym aspektem rozwoju i nabierania doświadczenia jest odprawa, rozmowa z zaangażowanym personelem w misję o tym jak ona przebiegała. Jakie miała kluczowe momenty, co można poprawić, jak zmienić procedury, jakie niebezpieczne sytuacji zaistniały w czasie misji.
Jeżeli doszło do wypadku, incydentu lub zdarzenia lotniczego to po locie należy to zgłosić do PKBWL.
Po locie
zabezpieczenie sprzętu
Wyłączamy drona, a następnie aparaturę sterującą. Baterię możemy wyjąć z drona, aby szybciej ostygła.
kontrola SBSP
Sprawdzamy stan użytego w misji bsp, czy nie uległ uszkodzeniom, sprawdzamy temperaturę baterii i silniczków, czy nie ma luzów na śmigłach.
Konserwacja
Poddajemy bezzałogowy statek powietrzny konserwacji, wymieniamy uszkodzone śmigła, czyścimy korpus, śmigła, czujniki, nóżki.
Ocena kondycji pilota i personelu wspomagającego
Po zakończonym locie dronem należy ocenić stan kondycji osoby pilotującej, należy zwrócić uwagę jak konkretna misja wpływa na poziom stresu, zmęczenie, błędnik.
Odprawa
Ważnym aspektem rozwoju i nabierania doświadczenia jest odprawa, rozmowa z zaangażowanym personelem w misję o tym jak ona przebiegała. Jakie miała kluczowe momenty, co można poprawić, jak zmienić procedury, jakie niebezpieczne sytuacji zaistniały w czasie misji.
Jeżeli doszło do wypadku, incydentu lub zdarzenia lotniczego to po locie należy to zgłosić do PKBWL.
Misją, którą realizuję poprzez prowadzenie działalności gospodarczej podmiotu PilotBSP.pl Gerard Szustek jest przygotowanie kandydatów na pilotów bezzałogowych statków powietrznych do bezpiecznego i legalnego użytkowania tych urządzeń w przestrzeni powietrznej. Decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego podmiot, którym zarządzam uznany został za operatora szkolącego, który w praktyce przygotowuje i ocenia kandydatów na pilotów bsp oraz został wyznaczony do prowadzenia egzaminów prowadzących do uzyskania kompetencji w kategoriach A2, NSTS-01, NSTS-02, NSTS-05, NSTS-06. Realizując wymienione cele i podrzędne zadania przygotowany został przeze mnie, z pełnym zaangażowaniem, a także najwyższą skrupulatnością niniejszy materiał szkoleniowy. Dostarczona Państwu wiedza obejmuje zakres ujęty wymogami prawa krajowego i wspólnotowego.
Materiał w istotnej części opiera się także na osobistym doświadczeniu zdobytym w trakcie licznych godzin lotów na przestrzeni ostatnich lat, różnorodnymi bezzałogowymi statkami powietrznymi, w różnych miejscach, w odmiennych okolicznościach i zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Część materiału jest także oparta na. publikacjach uznanych autorów, na poważnych i wiarygodnych źródłach, do których potrafiłem dotrzeć i uznałem za istotne - najczęściej jest to wskazane poprzez przytoczenie źródła oraz umieszczenie odesłania.
Należy mieć na uwadze, że obecny ‘moment historii’ związany z rozwojem branży bsp jest podatny na liczne zmiany - w każdej sferze. Arcyciekawa dyskusja o kierunkach rozwoju, zasadach, bezpieczeństwie, potrzebach użytkowników i ograniczeniach dla bsp toczy się w całym środowisku związanym z tą branżą m.in. wśród organów tworzących prawo, podmiotów projektujących urządzenia latające i wyposażenie do nich, wśród biznesmenów szukających pomysłów na komercjalizację zapowiadających się możliwości, a także wśród dotychczasowych użytkowników przestrzeni powietrznej i w wielu innych jeszcze miejscach. Jak będzie ostatecznie wyglądał świat i przestrzeń na nowo uporządkowana nad naszymi głowami tego jeszcze nikt do końca nie wie. Musimy być przygotowani na liczne zmiany i szanować je, gdy następują. Dokładam więc starań, aby rozwijać niniejszy materiał i sukcesywnie go uaktualniam.
życząc wciągającej lektury
i dziękując za dokonany wybór
PilotBSP.pl Gerard Szustek,
ul. Chałubińskiego 9/6, 58-302 Wałbrzych, NIP: 8861854854, nr w ULC: E103, S083